سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

در جلسه برنامه‌ریزی نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل مطرح شد؛

فرصت ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در جشنواره «بیلیک اوبالاری»

جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره کتابخوانی عشایر

فرماندار شهرستان پارس آباد در جلسه برنامه ریزی نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل، این جشنواره را فرصتی برای ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای برنامه های فرهنگی برای عشایر دانست و گفت: ارتقای سطح علمی و دانش قشرهای مختلف به ویژه عشایر، موجب افزایش توانمندی و نشاط اجتماعی آنان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره کتابخوانی«بیلیک اوبالاری» ویژه عشایر استان با حضور جابر جهان بین، فرماندار پارس آباد؛ محب الله فتاحی، فرماندار شهرستان انگوت؛ حاتم طهماس پور، مدیرکل امور عشایری؛ پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ صمد بهزاد، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان؛ بخشداران جعفرآباد؛ اصلاندوز، اسلام آباد؛ بیله سوار و جمعی از مسئولین شهرستانی در فرمانداری پارس آباد برگزار شد.

فرماندار پارس آباد در این جلسه با بیان اینکه بخش عمده ای از عشایر استان در شهرستان های شمالی استان اردبیل مستقر هستند، اظهار داشت: عشایر به عنوان یکی از اقشار مولد در تولید محصولات مختلف در خودکفایی کشور سهم بسزایی دارند و این قشر نیازمند توجه ویژه در بخش های مختلف فرهنگی هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی «بیلیک اوبالاری» در میان عشایر و انتخاب کتاب «کوه مرا صدا زد» اثر محمد رضا بایرامی، افزود: محمدرضا بایرامی زاده مناطق عشایری استان است که با تالیف این کتاب توانسته مهمترین جایزه های ادبی را در سطح ملی و بین المللی کسب کند و این نشان دهنده وجود استعدادهای درخشان علمی و فرهنگی در بین عشایر استان است که باید مورد توجه و برنامه ریزی مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

جشنواره کتابخوانی «بیلیک اوبالاری» فرصت ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای برنامه های فرهنگی برای عشایر است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه طی سخنانی خاطرنشان کرد: این جشنواره در 14 رشته مختلف برای رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پایان مهلت شرکت در بخش های مختلف این جشنواره تا 20 اردیبهشت ماه خواهد بود، خاطرنشان کرد: همکاران کتابدار ما در شهرستان های شمالی استان به صورت مستمر و روزانه با حضور در مدارس مناطق عشایری ویژه برنامه هایی در این راستا برگزار می کنند.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در 28 اردیبهشت ماه سالجاری در منطقه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد و خاطرنشان کرد: منتخبین این جشنواره کتابخوانی در بخش های مختلف همزمان با برگزاری آیین اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد همزمان با برگزاری آیین اختتامیه دستگاه های مختلف نسبت به ایجاد غرفه و نمایش توانمندی های عشایر استان تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

جشنواره کتابخوانی «بیلیک اوبالاری» فرصت ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای برنامه های فرهنگی برای عشایر است

جشنواره کتابخوانی «بیلیک اوبالاری» فرصت ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای برنامه های فرهنگی برای عشایر است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 14 =